دلار چگونه پایین آمد؟

چهار شنبه 28 آذر 1397 3607 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

دلار چگونه پایین آمد؟

دلار در ادامه روند کاهشی خود، امروز هم در کانال ۹ هزار تومان قرار گرفت

به گزارش ایسنا، روند کاهشی نرخ دلار هنوز هم جزو اخبار مهم اقتصادی محسوب می‌شود. امروز بانک‌ها هر دلار را در سیستم بانکی خود به قیمت ۹۹۴۰ تومان فروختند و این در حالی است که امروز نرخ فروش دلار در صرافی ملی ۹۹۴۰ تومان و خرید آن ۹۹۲۰ تومان اعلام شده است

نزول قیمت ارز در روزهای گذشته مساله‌ای است که قبل از هر چیز به برمی‌گردد؛ تغییر رویکردی که باعث افزایش تزریق ارز به بازار شده که البته با خوش اقبالی کاهش تقاضا نیز همراه شد. به نظر می‌رسد تیم جدید اقتصادی دولت که از پشتیبانی استراتژیک وزیر اسبق اقتصاد هم برخوردار است کار خود را به خوبی انجام داده است.

حضور علی طیب‌نیا به عنوان یک تئوری پرداز اقتصادی در شورای پول و اعتبار بانک مرکزی از سویی و همچنین دادن اختیارات لازم حقوقی به بانک مرکزی از طرف سران سه قوه باعث شده این بار بانک مرکزی منسجم‌تر و مطمئن‌تر از قبل تصمیم بگیرد.

با این حال به نظر می‌رسد در طرف تقاضای بازار ارز نیز اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باعث شده روال کنترل ارز بسیار ساده‌تر از قبل شود. یکی از مهمترین این اتفاقات، کاهش تقاضا برای واردات قاچاق کالا به خاطر گران شدن ارز و عدم تمایل مردم به مصرف محصولات خارجی است.

استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی رسید، فرهاد دژپسند دستور بررسی ویژه در ارتباط با موضوع فیلم منتشر شده را صادر کرد. ماجرا از این قرار است که درازهی، نماینده سراوان عنوان کرده که" ۴۵ دقیقه جلوی در گمرک جلویش را گرفته بودند و فحش‌های بدی به وی دادند و وی را عصبانی کردند". او البته با کشانده شدن جریان به مجلس، خواستار برخورد منطقی با موضوع شده است.


دلار چگونه پایین آمد؟نظام آوران12/19/2018دلار در ادامه روند کاهشی خود، امروز هم در کانال ۹ هزار تومان قرار گرفتبه گزارش ایسنا، روند کاهشی نرخ... دلار در ادامه روند کاهشی خود، امروز هم در کانال ۹ هزار تومان قرار گرفتبه گزارش ایسنا، روند کاهشی نرخ دلار هنوز هم جزو اخبار مهم اقتصادی محسوب می‌شود. امروز بانک‌ها هر دلار را در سیستم بانکی خود به قیمت ۹۹۴۰ تومان فروختند و این در حالی است که امروز نرخ فروش دلار در صرافی ملی ۹۹۴۰ تومان و خرید آن ۹۹۲۰ تومان اعلام شده استنزول قیمت ارز در روزهای گذشته مساله‌ای است که قبل از هر چیز به برمی‌گردد؛ تغییر رویکردی که باعث افزایش تزریق ارز به بازار شده که البته با خوش اقبالی کاهش تقاضا نیز همراه شد. به نظر می‌رسد تیم جدید اقتصادی دولت که از پشتیبانی استراتژیک وزیر اسبق اقتصاد هم برخوردار است کار خود را به خوبی انجام داده است.حضور علی طیب‌نیا به عنوان یک تئوری پرداز اقتصادی در شورای پول و اعتبار بانک مرکزی از سویی و همچنین دادن اختیارات لازم حقوقی به بانک مرکزی از طرف سران سه قوه باعث شده این بار بانک مرکزی منسجم‌تر و مطمئن‌تر از قبل تصمیم بگیرد.با این حال به نظر می‌رسد در طرف تقاضای بازار ارز نیز اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باعث شده روال کنترل ارز بسیار ساده‌تر از قبل شود. یکی از مهمترین این اتفاقات، کاهش تقاضا برای واردات قاچاق کالا به خاطر گران شدن ارز و عدم تمایل مردم به مصرف محصولات خارجی است.استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی رسید، فرهاد دژپسند دستور بررسی ویژه در ارتباط با موضوع فیلم منتشر شده را صادر کرد. ماجرا از این قرار است که درازهی، نماینده سراوان عنوان کرده که" ۴۵ دقیقه جلوی در گمرک جلویش را گرفته بودند و فحش‌های بدی به وی دادند و وی را عصبانی کردند". او البته با کشانده شدن جریان به مجلس، خواستار برخورد منطقی با موضوع شده است.5.0

دسته بندی خبرها

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید