شمارش ترددها با فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی سرعت گرفت

پنج شنبه 23 دی 1400 652 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

شمارش ترددها با فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی سرعت گرفت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فناوری "هوش مصنوعی" در اصلاح روندهای زمان‌بر و پرحجم تحول زیادی را ایجاد کرده به طوری‌که مدیریت ترافیک شهری و جاده‌ای در حداقل زمان، ممکن شده است. اکنون به کمک این فناوری،‌ سامانه‌ای طراحی و تجاری‌سازی شده است که می‌تواند تردد هر خودرویی را مورد بررسی قرار داده و با تحلیل داده‌ها، اطلاعات زیادی را در اختیار بهره‌برداران قرار دهد.

"بهزاد قیومی" مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "روشان طلوع شرق" با بیان این‌که سامانه ترددشمار مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش تصویر در محورهای درون و برون‌شهری  نصب می‌شود، گفت: از کاربردهای این سامانه می‌توان به قابلیت شمارش وسایل نقلیه و کلاس‌بندی آن‌ها، تشخیص حضور یا عبور وسیله نقلیه، محاسبه فاصله زمانی و مکانی بین خودروها، محاسبه حجم لحظه‌ای و متوسط ترافیک، ارائه آمار و گزارش‌های مختلف در قالب جداول با قابلیت اعمال انواع فیلترها مانند فیلتر زمان، تاریخ و تعداد وسیله نقلیه اشاره کرد.

همچنین این سامانه قابلیت ترسیم انواع نمودارهای کاملاً سفارشی براساس داده‌های اخذ و محاسبه شده، ارائه گزارش‌های فنی عملکرد لحظه‌به‌لحظه نرم‌افزار و قابلیت انتقال سریع داده‌های جمع‌آوری شده را دارا است.

این سامانه دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است، از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به سامانه پلاک‌خوان که وظیفه آن تشخیص خودکار رشته پلاک خودروهای عبوری است، اشاره کرد. همچنین سامانه ثبت تخلفات سرعت تیکام که مجهز به سیستم پلاک‌خوان و سرعت‌سنج است از دیگر مزیت‌های این محصول محسوب می‌شود.

قابلیت کار در هر ساعت از شبانه‌روز

این سامانه قابلیت کار در هر ساعت از شبانه‌روز، قابلیت استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی و توانایی تطبیق خودکار با تغییرات ناگهانی جوی و عدم وجود محدودیت سرعت خودروها در کیفیت عملکرد سیستم و عدم وجود مشکلات سنسورهای القایی مانند عدم‌تشخیص به دلیل در محدوده القا نبودن یا تشخیص ناصحیح به دلیل عبور هم‌زمان دو خودرو را بر عهده دارد.

توانایی پردازش هم‌زمان دو مسیر رفت‌وبرگشت با تعداد لاین‌های مختلف، قابلیت استفاده آنلاین از طریق ارتباط با دوربین و استفاده آفلاین بر روی فیلم‌های ضبط شده، قابلیت ضبط تصاویر دریافتی و واسط گرافیکی ساده و موثر جهت ارتباط با کاربر به‌منظور تنظیمات مناسب با محیط جاده و دوربین‌ها از دیگر ویژگی‌های این تجهیز است.

شرایط ترافیکی و رانندگی خاصی در ایران حاکم است که این محصول با توجه به شرایط موجود طراحی و بومی‌سازی شده است. همچنین این محصول دارای کیفیت بسیار بالا و البته قیمت پایین‌تر نسبت به محصولات مشابه است.

این محصول صرفه‌جویی اقتصادی بسیار زیادی به همراه دارد و در استان خراسان فقط در یک ارگان در حدود 3 ماه گذشته 20 میلیارد صرفه‌جویی اقتصادی اتفاق افتاده است. این مجموعه در دانشگاه فردوسی مشهد مستقر و هیئت‌ مدیره آن متشکل از اساتید و اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه هستند.

مدیرعامل شرکت این دانش‌بنیان با اشاره به این‌که خدمات و کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیار کاربردی بوده است، تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مواردی مانند تسهیلات، ضمانت و اشتغال‌زایی کمک‌های شایانی انجام داده است و این حمایت‌ها قابل‌تقدیر است.


شمارش ترددها با فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی سرعت گرفتنظام آوران1/13/2022به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فناوری "هوش مصنوعی" در اصلاح روندهای زمان‌بر و پرحجم تحول... به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فناوری "هوش مصنوعی" در اصلاح روندهای زمان‌بر و پرحجم تحول زیادی را ایجاد کرده به طوری‌که مدیریت ترافیک شهری و جاده‌ای در حداقل زمان، ممکن شده است. اکنون به کمک این فناوری،‌ سامانه‌ای طراحی و تجاری‌سازی شده است که می‌تواند تردد هر خودرویی را مورد بررسی قرار داده و با تحلیل داده‌ها، اطلاعات زیادی را در اختیار بهره‌برداران قرار دهد."بهزاد قیومی" مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "روشان طلوع شرق" با بیان این‌که سامانه ترددشمار مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش تصویر در محورهای درون و برون‌شهری  نصب می‌شود، گفت: از کاربردهای این سامانه می‌توان به قابلیت شمارش وسایل نقلیه و کلاس‌بندی آن‌ها، تشخیص حضور یا عبور وسیله نقلیه، محاسبه فاصله زمانی و مکانی بین خودروها، محاسبه حجم لحظه‌ای و متوسط ترافیک، ارائه آمار و گزارش‌های مختلف در قالب جداول با قابلیت اعمال انواع فیلترها مانند فیلتر زمان، تاریخ و تعداد وسیله نقلیه اشاره کرد.همچنین این سامانه قابلیت ترسیم انواع نمودارهای کاملاً سفارشی براساس داده‌های اخذ و محاسبه شده، ارائه گزارش‌های فنی عملکرد لحظه‌به‌لحظه نرم‌افزار و قابلیت انتقال سریع داده‌های جمع‌آوری شده را دارا است.این سامانه دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است، از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به سامانه پلاک‌خوان که وظیفه آن تشخیص خودکار رشته پلاک خودروهای عبوری است، اشاره کرد. همچنین سامانه ثبت تخلفات سرعت تیکام که مجهز به سیستم پلاک‌خوان و سرعت‌سنج است از دیگر مزیت‌های این محصول محسوب می‌شود.قابلیت کار در هر ساعت از شبانه‌روزاین سامانه قابلیت کار در هر ساعت از شبانه‌روز، قابلیت استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی و توانایی تطبیق خودکار با تغییرات ناگهانی جوی و عدم وجود محدودیت سرعت خودروها در کیفیت عملکرد سیستم و عدم وجود مشکلات سنسورهای القایی مانند عدم‌تشخیص به دلیل در محدوده القا نبودن یا تشخیص ناصحیح به دلیل عبور هم‌زمان دو خودرو را بر عهده دارد.توانایی پردازش هم‌زمان دو مسیر رفت‌وبرگشت با تعداد لاین‌های مختلف، قابلیت استفاده آنلاین از طریق ارتباط با دوربین و استفاده آفلاین بر روی فیلم‌های ضبط شده، قابلیت ضبط تصاویر دریافتی و واسط گرافیکی ساده و موثر جهت ارتباط با کاربر به‌منظور تنظیمات مناسب با محیط جاده و دوربین‌ها از دیگر ویژگی‌های این تجهیز است.شرایط ترافیکی و رانندگی خاصی در ایران حاکم است که این محصول با توجه به شرایط موجود طراحی و بومی‌سازی شده است. همچنین این محصول دارای کیفیت بسیار بالا و البته قیمت پایین‌تر نسبت به محصولات مشابه است.این محصول صرفه‌جویی اقتصادی بسیار زیادی به همراه دارد و در استان خراسان فقط در یک ارگان در حدود 3 ماه گذشته 20 میلیارد صرفه‌جویی اقتصادی اتفاق افتاده است. این مجموعه در دانشگاه فردوسی مشهد مستقر و هیئت‌ مدیره آن متشکل از اساتید و اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه هستند.مدیرعامل شرکت این دانش‌بنیان با اشاره به این‌که خدمات و کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیار کاربردی بوده است، تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مواردی مانند تسهیلات، ضمانت و اشتغال‌زایی کمک‌های شایانی انجام داده است و این حمایت‌ها قابل‌تقدیر است.5.0

دسته بندی خبرها

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید