فیسبوک از هوش مصنوعی برای نشان دادن تراکم جمعیت استفاده می‌کند

چهار شنبه 21 فروردین 1398 1269 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

فیسبوک از هوش مصنوعی برای نشان دادن تراکم جمعیت استفاده می‌کند

فیسبوک در طول سال‌های فعالیت خود با راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ به عنوان شرکتی جاه‌طلب در جهان شناخته شده است. پروژه تهیه نقشه تراکم جعیت نقاط مختلف جهان در سال ۲۰۱۶ از سوی فیسبوک شروع شد و تا کنون نقشه ۲۲ کشور جهان به طور کامل تهیه شده است.

نقشه کشور‌های قاره آفریقا نیز به زودی به فهرست مناطق تکمیل شده در پروژه بزرگ فیسبوک اضافه خواهد شد. اما نکته حائز اهمیت در این پروژه که به تازگی از سوی مدیران فیسبوک اعلام شد به کارگیری فناوری هوش مصنوعی برای تعیین دقیق تراکم جمعیت در هر نقطه از جهان است.

یکی از مدیران ارشد فیسبوک در توضیح این پروژه گفت: " ایجاد چنین نقشه‌ای یک چالش بسیار بزرگ برای ما است. اگرچه تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا هر نقطه از کره زمین را نشان می‌دهد، اما تبدیل اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها به اطلاعات قابل اجرا روی نقشه فرآیندی زمان‌بر است. به عنوان مثال تصاویر ماهواره‌ها تنها ساختمان‌های موجود در یک منطقه مسکونی را نشان می‌د‌هد، ولی درک تعداد افراد ساکن در یک ساختمان نیاز به بررسی‌ها و تحلیل‌های آماری بیشتری دارد و همچنین پوشش گیاهی وسیع در قاره آفریقا شناسایی تراکم جمعیت را بسیار سخت‌تر می‌کند.

خوشبتانه مهندسان فیسبوک موفق شدند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تا حدود زیادی سرعت کار خود را بالا ببرند و بسیاری از کمبود‌های گذشته این نقشه را جبران کنند. فیسبوک این فناوری را در تحلیل داده‌ها بسیار دقیق می‌داند و گفته است که سیستم هوش مصنوعی در حال تحلیل حدود ۱۱.۵ میلیارد تصویر ماهواره‌ای ۶۴ در ۶۴ پیکسل تهیه شده از قاره آفریقا است.

در این پروژه بزرگ علاوه بر مهندسان شرکت فیسبوک، دانشمندانی از دانشگاه کلمبیا نیز شرکت دارند تا بر دقت علمی هرچه بیشتر این نقشه نظارت داشته باشند. نقشه فیسبوک پس از تکمیل شدن و به کارگیری نهایی می‌تواند برای بررسی طرح‌های بزرگی مانند میزان افراد واکسیناسیون شده در مناطق محروم و فقیر جهان، کیفیت اینترنت در کشور‌های مختلف و بسیاری از دیگر اقدامات انسان دوستانه و علمی مورد استفاده قرار گیرد.

 


فیسبوک از هوش مصنوعی برای نشان دادن تراکم جمعیت استفاده می‌کندنظام آوران4/10/2019فیسبوک در طول سال‌های فعالیت خود با راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ به عنوان شرکتی جاه&zwnj... فیسبوک در طول سال‌های فعالیت خود با راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ به عنوان شرکتی جاه‌طلب در جهان شناخته شده است. پروژه تهیه نقشه تراکم جعیت نقاط مختلف جهان در سال ۲۰۱۶ از سوی فیسبوک شروع شد و تا کنون نقشه ۲۲ کشور جهان به طور کامل تهیه شده است.نقشه کشور‌های قاره آفریقا نیز به زودی به فهرست مناطق تکمیل شده در پروژه بزرگ فیسبوک اضافه خواهد شد. اما نکته حائز اهمیت در این پروژه که به تازگی از سوی مدیران فیسبوک اعلام شد به کارگیری فناوری هوش مصنوعی برای تعیین دقیق تراکم جمعیت در هر نقطه از جهان است.یکی از مدیران ارشد فیسبوک در توضیح این پروژه گفت: " ایجاد چنین نقشه‌ای یک چالش بسیار بزرگ برای ما است. اگرچه تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا هر نقطه از کره زمین را نشان می‌دهد، اما تبدیل اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها به اطلاعات قابل اجرا روی نقشه فرآیندی زمان‌بر است. به عنوان مثال تصاویر ماهواره‌ها تنها ساختمان‌های موجود در یک منطقه مسکونی را نشان می‌د‌هد، ولی درک تعداد افراد ساکن در یک ساختمان نیاز به بررسی‌ها و تحلیل‌های آماری بیشتری دارد و همچنین پوشش گیاهی وسیع در قاره آفریقا شناسایی تراکم جمعیت را بسیار سخت‌تر می‌کند.خوشبتانه مهندسان فیسبوک موفق شدند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تا حدود زیادی سرعت کار خود را بالا ببرند و بسیاری از کمبود‌های گذشته این نقشه را جبران کنند. فیسبوک این فناوری را در تحلیل داده‌ها بسیار دقیق می‌داند و گفته است که سیستم هوش مصنوعی در حال تحلیل حدود ۱۱.۵ میلیارد تصویر ماهواره‌ای ۶۴ در ۶۴ پیکسل تهیه شده از قاره آفریقا است.در این پروژه بزرگ علاوه بر مهندسان شرکت فیسبوک، دانشمندانی از دانشگاه کلمبیا نیز شرکت دارند تا بر دقت علمی هرچه بیشتر این نقشه نظارت داشته باشند. نقشه فیسبوک پس از تکمیل شدن و به کارگیری نهایی می‌تواند برای بررسی طرح‌های بزرگی مانند میزان افراد واکسیناسیون شده در مناطق محروم و فقیر جهان، کیفیت اینترنت در کشور‌های مختلف و بسیاری از دیگر اقدامات انسان دوستانه و علمی مورد استفاده قرار گیرد. 5.0

دسته بندی خبرها

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید