وجود باگ امنیتی خطرناک بر روی گوگل کروم!

دوشنبه 20 اسفند 1397 2531 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

وجود باگ امنیتی خطرناک بر روی گوگل کروم!

مهندس ارشد امنیتی گوگل اخیرا به کاربران مرورگر گوگل کروم هشدار داده که به سرعت مرورگر خود را بروزرسانی نمایند. گوگل یک باگ امنیتی در مرورگر خود شناسایی کرده که به هکر‌ها اجازه می‌دهد به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

این نقص امنیتی پیش از گوگل توسط هکر‌ها شناسایی شده بود، به همین دلیل احتمال هک سیستم کاربران و دسترسی به اطلاعاتشان وجود دارد. گوگل پیشنهاد می‌کند که کاربران در اولین زمان ممکن مرورگر گوگل کروم را بروزرسانی نمایند تا این باگ امنیتی رفع شود.

این مشکل به بخشی از کروم به نام FileReader مربوط می‌شود که از نظر نرم افزاری این اجازه را به مرورگر می‌دهد تا به اطلاعات ذخیره شده بر روی سیستم دسترسی داشته باشد. طبق اطلاعات گوگل این باگ امنیتی برای کسانی که از مرورگر کروم بر روی سیستم عامل ۷ با معماری ۳۲ بیتی استفاده می‌کنند، خطرناک است و در صورت استفاده از یک سیستم عامل دیگر خطری سیستمتان را تهدید نمی‌کند. جاستین شو، مهندس ارشد امنیتی گوگل در توییتر خود اعلام کرده که مشکلات امنیتی پیش‌تر نرم افزار‌های متصل به مرورگر را درگیر می‌کرد، اما این باگ به طور مستقیم خود گوگل کروم را تحت تاثیر قرار داده است، به همین دلیل کاربران باید به سرعت مرورگر خود را بروزرسانی نمایند. تاخیر در بروزرسانی مرورگر، موجب می‌شود تا احتمال رخنه هکر‌ها به سیستم کاربران افزایش پیدا کند.

گوگل در حال حاضر از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این مشکل امنیتی ممانعت کرده تا هکر‌ها با اطلاعاتی که این شرکت ارائه می‌دهد نتوانند راه جدیدی را برای نفوذ به سیستم کاربران پیدا کنند. گوگل در حال حاضر با ارائه به روزرسانی نسخه ۷۲.۰.۳۶۲۶.۱۲۱ که موجب محدودسازی برخی از بخش‌های نرم افزاری این مرورگر می‌شود، باگ امنیتی موجود را رفع کرده و برنامه دارد تا در آینده یک به روزرسانی کلی برای گوگل کروم عرضه کند.

البته گوگل برای حفظ امنیت مرورگر خود همواره بروزرسانی‌های جدیدی برای گوگل کروم در نظر می‌گیرد و مرورگر کروم نیز به طور خودکار بروزرسانی می‌شود، به همین دلیل به احتمال بالا تاکنون مرورگر بخش اعظمی از کاربران به صورت خودکار بروزرسانی شده است، اما برای اطمینان بیشتر پیشنهاد می‌شود که از این موضوع اطمینان حاصل کنید. برای این کار لازم است تا منو گوگل کروم خود را باز کنید و به بخش setting بروید، در ادامه بر روی گزینه setting در بالا سمت چپ صفحه خود کلیک کنید و از منویی که باز می‌شود گزینه About Chrome را انتخاب نمایید، با این کار وارد صفحه جدیدی می‌شوید که می‌توانید در آن مرورگر خود را بروزرسانی کنید، البته اگر مرورگر به آخرین نسخه بروزرسانی یعنی نسخه ۷۲.۰.۳۶۲۶.۱۲۱ آپدیت شده بود، این مورد به شما اعلام می‌گردد.


وجود باگ امنیتی خطرناک بر روی گوگل کروم!نظام آوران3/11/2019مهندس ارشد امنیتی گوگل اخیرا به کاربران مرورگر گوگل کروم هشدار داده که به سرعت مرورگر خود را بروزرسا... مهندس ارشد امنیتی گوگل اخیرا به کاربران مرورگر گوگل کروم هشدار داده که به سرعت مرورگر خود را بروزرسانی نمایند. گوگل یک باگ امنیتی در مرورگر خود شناسایی کرده که به هکر‌ها اجازه می‌دهد به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.این نقص امنیتی پیش از گوگل توسط هکر‌ها شناسایی شده بود، به همین دلیل احتمال هک سیستم کاربران و دسترسی به اطلاعاتشان وجود دارد. گوگل پیشنهاد می‌کند که کاربران در اولین زمان ممکن مرورگر گوگل کروم را بروزرسانی نمایند تا این باگ امنیتی رفع شود.این مشکل به بخشی از کروم به نام FileReader مربوط می‌شود که از نظر نرم افزاری این اجازه را به مرورگر می‌دهد تا به اطلاعات ذخیره شده بر روی سیستم دسترسی داشته باشد. طبق اطلاعات گوگل این باگ امنیتی برای کسانی که از مرورگر کروم بر روی سیستم عامل ۷ با معماری ۳۲ بیتی استفاده می‌کنند، خطرناک است و در صورت استفاده از یک سیستم عامل دیگر خطری سیستمتان را تهدید نمی‌کند. جاستین شو، مهندس ارشد امنیتی گوگل در توییتر خود اعلام کرده که مشکلات امنیتی پیش‌تر نرم افزار‌های متصل به مرورگر را درگیر می‌کرد، اما این باگ به طور مستقیم خود گوگل کروم را تحت تاثیر قرار داده است، به همین دلیل کاربران باید به سرعت مرورگر خود را بروزرسانی نمایند. تاخیر در بروزرسانی مرورگر، موجب می‌شود تا احتمال رخنه هکر‌ها به سیستم کاربران افزایش پیدا کند.گوگل در حال حاضر از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این مشکل امنیتی ممانعت کرده تا هکر‌ها با اطلاعاتی که این شرکت ارائه می‌دهد نتوانند راه جدیدی را برای نفوذ به سیستم کاربران پیدا کنند. گوگل در حال حاضر با ارائه به روزرسانی نسخه ۷۲.۰.۳۶۲۶.۱۲۱ که موجب محدودسازی برخی از بخش‌های نرم افزاری این مرورگر می‌شود، باگ امنیتی موجود را رفع کرده و برنامه دارد تا در آینده یک به روزرسانی کلی برای گوگل کروم عرضه کند.البته گوگل برای حفظ امنیت مرورگر خود همواره بروزرسانی‌های جدیدی برای گوگل کروم در نظر می‌گیرد و مرورگر کروم نیز به طور خودکار بروزرسانی می‌شود، به همین دلیل به احتمال بالا تاکنون مرورگر بخش اعظمی از کاربران به صورت خودکار بروزرسانی شده است، اما برای اطمینان بیشتر پیشنهاد می‌شود که از این موضوع اطمینان حاصل کنید. برای این کار لازم است تا منو گوگل کروم خود را باز کنید و به بخش setting بروید، در ادامه بر روی گزینه setting در بالا سمت چپ صفحه خود کلیک کنید و از منویی که باز می‌شود گزینه About Chrome را انتخاب نمایید، با این کار وارد صفحه جدیدی می‌شوید که می‌توانید در آن مرورگر خود را بروزرسانی کنید، البته اگر مرورگر به آخرین نسخه بروزرسانی یعنی نسخه ۷۲.۰.۳۶۲۶.۱۲۱ آپدیت شده بود، این مورد به شما اعلام می‌گردد.5.0

دسته بندی خبرها

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید